The Arabic FbF Manual is now online!


Just after the release of the Spanish and French versions of the FbF Practitioners Manual, the step-by-step guide for FbF implementation, is now available also in Arabic.


With the translation of the FbF Manual into Arabic another step is done towards a more global access to detailed FbF guidance, the knowledge, the learnings and experiences from ongoing projects of FbF. As the MENA region is just starting with its roll out of anticipatory action, the translation comes just in time to support this process.

In the Manual you will find answers to questions like: What are the necessary steps for a Red Cross Red Crescent National Society and partners to implement Forecast-based Financing and develop an Early Action Protocol? How to engage stakeholders, set the trigger and select early actions?

We welcome your feedback, lessons learnt or good practices in order to make the FbF Manual a real living and multilingual document. Please feel free to get in touch here.  

 

Thanks to GRC MENA and IFRC MENA Office for your translation support!  

View the Arabic FbF Manual here

باتت النسخة العربيّة من دليل التمويل القائم على التنبؤ متوفّرة الآن!

بعد إطلاق النسختَيْن الإسبانية والفرنسيّة من دليل ممارسي التمويل القائم على التنبؤ، بات الدليل المفصّل خطوة بخطوة حول تنفيذ التمويل القائم على التنبؤ متوفرًا أيضًا باللغة العربيّة.

ومع ترجمة دليل التمويل القائم على التنبؤ إلى العربية، نكون قد أحرزنا تقدّمًا إضافيًا نحو إتاحة الوصول لمزيد من الدول حول العالم إلى إرشادات بشأن التمويل القائم على التنبؤ، كما وإلى المعارف والدروس المستفادة والتجارب من مشاريع تُنفَّذ حاليًا متعلّقة بالتمويل القائم على التنبؤ. ونظرًا إلى أنّ منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا تبدأ للتو في اعتماد إجراءات التوقّع، تأتي هذه الترجمة في الوقت المناسب لدعم هذه العملية.

وسيجيب هذا الدليل على أسئلة من قبيل: ما هي الخطوات التي يجب على جمعيات الصليب الأحمر والهلال الأمر الوطنية وشركائها اتّخاذها لتنفيذ التمويل القائم على التنبؤ وتطوير بروتوكول للعمل المبكر؟ وكيف يمكن إشراك الجهات المعنيّة وتحديد المحفّزات واختيار الإجراءات المبكرة؟

نرحّب بملاحظاتكم وتعليقاتكم ونتطلّع إلى مشاركة الدروس المستفادة والممارسات الحسنة لكي يصبح دليل التمويل القائم على التنبؤ وثيقة حيّة ومتوفّرة بلغات متعدّدة. لا تتردّدوا في التواصل معنا عبر هذا الرابط.

نتوجّه بالشكر إلى مكتب الصليب الأحمر الألماني ومكتب الاتّحاد الدولي لجمعيات الصليب الأحمر والهلال الأحمر في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا لدعمهما في مجال الترجمة!